باتوجه به بحث خشکسالی های پی در پی طرح جهش تولید در دیم زارها اجرا شد و دولت با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۳۰ درصد افزایش برای جبران خسارت ها، حمایت و پشتیبانی از کشاورزان داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 30 July 2022

همایش تولید دانش بنیان با رعایت نکات فنی کشت گندم با حضور جمعی از گندمکاران و روحانیون فعال در ستاد زکات به همت ستاد زکات کمیته امداد و جهاد کشاورزی شهرستان بهار برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، معاون فنی جهاد کشاورزی با اعلم این خب اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۲هزار هکتار از زمین ها تحت پوشش طرح حمایت بودند و از آن بهره مند شدند و توصیه میکنیم امسال نیز از پشتیبانی های طرح برای حمایت تامین نهاده، پشتیبانی و حمایت از بیمه برخوردار شوند.

محمد کریم قادری افزود،: پیش بینی شده است امسال ۳۰هزار تن گندم و پنج تا هفت هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی با بیان اینکه از برکات طرح جهش احیا و تقویت زمین با کشت حبوبات است، گفت: این کار علاوه بر اینکه به اقتصاد کشاورز کمک میکند موجب احیا و پویایی خاک برای کشت گندم می شود.

وی با تاکید بر پرداخت زکات تصریح کرد: علاوه بر گندم کاران، سایر کشاورزان از این واجب الهی مبرا نیستند و مسائل دینی و اعتقادی برای همه است


زکات به دست نیازمند می رسد

در ادامه حجت الاسلام دهقان مسئول امور فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز گفت: محصول بدست آمده لطف و عنایت خداوند برای کشاورز است و حقی به عنوان زکات خداوند تبارک و تعالی در مال کشاورزان برای فقرای جامعه قرار داده است و زکات مایه ی برکت است، مالی که زکاتش پرداخته شود در راه صحیح استفاده میشود و برکتش بیشتر میشود.


حجت الاسلام دهقان با تاکید بر اینکه مال کم بابرکت خیلی بهتر از مال زیاد بی برکت است، افزود: زکات برای رسیدگی به فقرا و اختصاص مال کشاورز به فقرا است.

وی نیز تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی تولید است، به خصوص تولید در بخش کشاورزی، با تولید نان امنیت غذایی خودمان را تامین میکنیم و اگر محتاج گندم و نان از بیگانه باشیم فشار زیادی به جامعه می آید.

دولت سیزدهم جلوی  بحران ها را گرفت

 

در ادامه فرماندار بهار با تاکید بر اهمیت زکات عنوان کرد: موضوع زکات از واجبات مالی دینی است که علاوه بر اینکه بخش عمده ای از طرح های عمرانی در مناطق محروم از محل زکات تامین می شود، همچنین باعث برکت مال در زندگی میشود.

روح اله نباتی با بیان اینکه عمل به واجبات باعث معنوی تر شدن زندگی میشود گفت: امروز قدرت های استکبار در تمام دنیا سعی دارد معنویت (محرم، نماز، جهاد، و...) را از زندگی ما بگیرند تا ضربه بزرگی به اسلام بزنند و بر همین اساس نباید اجازه دهیم دین و معنویت در زندگی ما کمرنگ شود که در این صورت زندگی معنایی نخواهد داشت.

نباتی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان و شهرستان بهار گفت: دولت سیزدهم در کمتر از یکسال گذشته جلوی بسیاری از بحران هایی که میتوانست برای کشور بوجود بیاید را گرفت و در کنار حل مشکلات، بخش عمده ای از مشکلات که میراث سالهای قبل برای دولت کنونی است، با سعی خادمان دولتی در حال حل شدن است و امیدواریم به زودی شاهد کمتر شدن مشکلات باشیم.

 

شهرستان بهار رتبه اول پرداخت زکات را داشت

تیمور کرمی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهار در همایش زکات گفت: در طول عمر حق های زیادی بر گردن داریم که گاهی مربوط به حق الناس، حق الله و... یکی از حق هایی که بر گردن کشاورزان است پرداخت زکات است.

کرمی با توجه به اینکه زمین ملک خداست اظهار کرد: همه رهگذریم و خداوند مالک زمین هاست و پرداخت زکات حق الله بر گردن ماست اما حقی که چندبرابر جبران میشود، ما جادوانه نیستیم و چه خوب است که تا زنده ایم با ادای دین با انجام وظیفه شرعی و حق و حقوقی که بر گردن داریم با آمادگی کامل به دیدار حق بشناسیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهار عنوان کرد: با توجه به اینکه حدنصاب زکات گندم و جو ۸۴۸کیلوگرم است، مقدار زکات گندم و جو دیمی یک دهم و مقدار زکات گندم و جو آبی یک بیستم پرداخت میشود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهار در سال گذشته مقدار با جمع آوری ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات،افتخار کسب رتبه اول پرداخت زکات در استان را داشته گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده امسال این رقم به ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان خواهد رسید و با توجه به اینکه زکات وظیفه شرعی هر کسی است و جدا از صدقه است، باید محرومین را در یابیم تا سهمی در کاهش دردهای مردم داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار